per ongeluk overschreven bestand terugkrijgen
greet
2004-06-13 18:06:49 UTC
weet iemand hoe je, als je door een domme fout een word
document hebt overschreven, het oorspronkelijke kan
terughalen. In dezelfde sessie, de pc is niet afgezet
geweest. Is er ergens een plaats waar de eerder opgeslagen
versies nog terug te vinden zijn??

dank bij voorbaat
Onedayflyer @freedom-news.nl>
2004-06-13 19:50:05 UTC
Post by greet
[...]
Ben bang van niet. Heb ik laatst ook gehad, uithuilen en opnieuw
beginnen. Iets wat je overschrijft kun je namelijk niet
"terugschrijven".

Helaas :-(
--
Vr. Gr. René

Respect! - Eerst zaaien - Dan oogsten - Toch?

Posted by news://news.nb.nu
hushia
2004-06-15 07:53:06 UTC
Post by greet
[...]
Je kunt een data recovery programma proberen. Even een demo downloaden
van internet en kijken wat je aan gedelete bestanden kunt terugvinden.
Een voorbeeld is File recovery (freeware):
(http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm).
Wie weet, met een beetje geluk..
dazur
2004-06-15 15:20:59 UTC
Post by hushia
Post by greet
[...]
Deleten, is wat anders dan overschrijven he. Bij deleten wordt normaal
gesproken allen de verwijzing in de de FAT of MFT verwijderd en staat
het bestaat er nog..zolang je niks wegschrijft wat de zaak dan
overschrijft gebeurt er niks. Met overschrijven van een bestand is het
dus veranderd, en kun je ht oude bestand helaas niet meer terugkrijgen
--
Azur

"Remember when sex was safe and diving dangerous"
hushia
2004-06-16 07:25:18 UTC
Post by dazur
Post by hushia
Post by greet
[...]
Ja, ik snap dat er een verschil is. Heb het zojuist even getest.
Ik heb een document gemaakt en opgeslagen. Daarna een nieuw document
gemaakt en onder dezelfde naam opgeslagen.
Als ik vervolgens File Recovery start, kan ik op de c-schijf een
~WRL<nr>.tmp bestand terugvinden dat het oude bestand bevat. Het was dus
mogelijk het 'overschreven' document terug te halen. Uiteraard een tmp
versie ervan en niet het originele bestand (voordat iemand me daarop wil
wijzen :)..
Ik weet niet onder welke omstandigheden dit wel/niet mogelijk is, maar
het is het proberen waard.

Groetjes,

Hushia
dazur
2004-06-16 08:35:38 UTC
Post by hushia
Post by dazur
Post by hushia
Post by greet
[...]
Niet van alle bestanden word een temp file aangemaakt, en temp files
worden vaak gewist als de computer word uitgezet....

hushia
2004-06-16 08:42:58 UTC
Post by dazur
Post by hushia
Post by dazur
Post by hushia
Post by greet
[...]
Van Word documenten wordt een temp file gemaakt. En File recovery is
software om gewiste bestanden terug te halen. Wat wil je nog meer?